Picknick? Nej tack.

Denna berättelse är perfekt för kategorin Trams.
Den inkluderar jag och min idiot till syster.♥
Den utspelar sig förra sommaren.

Det var en het sommardag och jag och min syster var uttråkade till 100%. När plötsligt min syster fick en genialisk (enligt henne) idé. Hon föreslog att vi kunde ta cyklarna och åka till ett träsk "i närheten". Jag var inte så värst positivt inställd till det, men efter att hon tjatat tillräckligt (notera: hon är äldre än mig) mycket gick jag med på idén.
Dessutom skulle hon ta med en liten picknick.
Vi tog våra cyklar och åkte iväg. När vi hade kommit en bit märkte vi tyvärr att min cykel hade pumktering. Kul...
Det blev tungt... men jag försökte hålla humöret uppe iallafall.
På vägen dit lyssnade vi på finska nyheter och slet ut våra ben. När vi äntligen nått fram till träsket, helt slutkörda, var det ju redan någon där. *pinsamt* Men vi smet tysta föbi dem. Sedan in på en mysig stig där jag lyckades skrämma upp min syster med att Pomperipossa var en av stenarna. Låter ju hyfsat bra nu visst? Men värre blir det.
Syster skulle prompt ut på bryggan som blockerades av en båt. Vi klättrade över den på ett och annat sätt, som jag inte tänker avslöja. Väl ute på bryggan satt vi i harmoni i några sekunder(!) före myggorna började härja.
Picknicken då? Den bestod av en Coca-cola flaska! Inget annat. Inte ens några glas! Jag tappade humöret och vi bestämde oss att ge oss av före vi blev uppätna av myggorna. Vi tog våra cyklar och började vår besvärliga färd hem. Jag kände för att dö hela vägen hem. Halvvägs hem stannade vi när vi hörde YMCA på radion. Vi sjöng med som några fånar och fortsatte skrattandes tillbaka.

Ett kärt minne eller så inte! Denna sommar som kommer ska jag se till att bli ännu bättre, galnare och underbarare än förra årets.
Snart vår, hoppas jag...


Kommentarer
Postat av Olivia

Det där påminde mej på nått vis om min & Saana's skogspromenad med Lucas ..

2012-02-18 @ 17:25:07
URL: http://fotonilingonskogen.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0