Gammelmukla

Oj den här dagen alltså. Har en sådan lust att beskriva den in i minsta detalj.
Denna måndag hade min fina vän Julia med ett vackert kuvert med något spännande i sig.
Jag kunde inte hålla mig så länge före jag öppnade det och såg att det innehöll en finfin uggla!
Under gymnastiken de två första lektionerna så lyckades vi med en hel del.
På matematik saknades Saana så jag hade ingen att skratta med.
På finska vet jag inte om vi lyckades så bra med diskon och sauna.
Sedan hade vi håltimme ♥
och en massa strunt därefter.

Efter skülan åkte jag till Ellinor tillsammans med Julia.
Vi inspekterade hönor och gick på en promenad som ledde till ett besök hos en mycket intressant mukla.
En gammelmukla. Hon hade det mysigaste huset jag sett på länge. Det fanns så mycket att se på.
Hon var dessutom konstnär och målade underbara tavlor. Hon hade skissblock med fina skisser av människor.
Hon åt mest bara knäckebröd.
Ibland finns det alldeles för coola människor i denna värld.


Kommentarer
Postat av Miranda

SV; Oj tack så jättemycket finfina du! :) Du skriver väldigt intressant du också, gillar din blogg skarpt! ;)

2012-04-17 @ 19:23:20
URL: http://eklundsmemoarer.blogg.se/
Postat av Julia

Hoppas ugglan kom väl till pass!

Å va du fick a ti loåt sååå himla gulli om mucklan!! :) Men EXAKT såde som du beskräjv on så e on ju, ååh ja vill tiiit igenn! I somar ska vi försök far tit na mäjr eller hur? ;)



"Hon åt mest bara knäckebröd." - Där fick man sig ett gott skratt minsann! ;) On e ju föö gulli, å ja väjjt itt rektit va ja mena me hisin kommentarin, bare att on e såå himla gulli!! :) <33

2012-04-17 @ 22:03:32
URL: http://juliaochhenneskamera.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg

Kommentar

Trackback
RSS 2.0